Tuesday, November 17, 2015

Veeringlus ja aurustumine

Rääkisime päris mitmes 1. klassi loodusõpetuse tunnis sellest, kuidas vesi ringleb, kuidas see pilvedesse saab ja mis juhtub selle veega, mis on maha sadanud.
Tõestamaks seda, et vesi tõesti aurustub, uurisime, kui kaua läheb selleks aega ja kas see ikka tõesti nii on. 
Õpilased püstitasid töölehel hüpoteesi, et mis juhtub selle veega, mille paneme kaanele? Lisaks pidid nad arvama kui kaua kulub selleks aega?


Koos paarilisega asetasid lapsed enda kaane sobivasse kohta klassi. Kohtadeks valiti radiaatori pealne, aknalaud, ukse kõrval põrandal, seina ääres kapi peal jne.

Õpetaja pani vee Petri tass ehk kaanega alusele, rääkisime ka sellest, et mis sellega võiks juhtuda.
Töölehe täitmine oli osadele lastele päris keeruline.
Arvati, et vee aurustumiseks kulub 5 tundi kuni kaks nädalat.
Tegelikult tulles järgmisel hommikul kooli, nägime, et kõigile kaantele klassis oli jäänud ainult läbipaistmatu laik. Seega neil, kes arvasid, et vee aurustumiseks kulub üks päev, oli õigus.

Mida mina sellest tunnist õppisin?

  • töölehe täitmine ja sinna kirjutamine on 1. klassile veel oktoobri lõpus  ikka raske, kuigi enamik trükitähti on õpitud, siis ise sõnade kirja panemine läheb vaevaliselt
  • juhised peavad olema väga selged ja konkreetsed
  • uurimine üldiselt meeldib väiksematele õplastele

No comments:

Post a Comment